7 trendów m-commerce na 2020 rok

    Rynek mobile commerce, inaczej określany jako m-commerce, rośnie w siłę. Postępująca digitalizacja sprawia, że coraz więcej osób robi zakupy poprzez urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety, ponieważ dają one możliwość sfinalizowania transakcji w dowolnym miejscu i czasie. Jak zmienia się m-commerce i jakie trendy będą w nim królować w 2020 roku?

    1. Rzeczywistość rozszerzona - nowy trend w m-commerce.
    2. Wyszukiwanie głosowe nie tylko w wyszukiwarce.
    3. Wykorzystanie sztucznej inteligencji.
    4. Wielokanałowość rośnie w siłę.
    5. Mobilne płatności w sklepach stacjonarnych.
    6. Flutter - nowe narzędzie do tworzenia aplikacji mobilnych.
    7. Wzrost popularności chatbotów.
    8. Wyprzedź trendy w m-commcerce!

    1. Rzeczywistość rozszerzona - nowy trend w m-commerce

    Mobile commerce, podobnie jak handel e-commerce w ogóle, boryka się z podstawowym problemem. Klient nie jest w stanie fizycznie dokładnie obejrzeć produktu przed zakupem i dlatego często najpierw udaje się do sklepu stacjonarnego, by następnie dokonać zakupu przez internet. Eksperci przewidują, że w 2020 roku sklepy internetowe będą częściej korzystać z tzw. rzeczywistości rozszerzonej, która dzięki specjalnym okularom pozwala wypróbować możliwości produktu poprzez zdjęcie na smartfonie. Wirtualną rzeczywistość już teraz wykorzystują sklepy z kosmetykami, np. Sephora. Poprzez wgranie zdjęcia swojej twarzy można sprawdzić, jak będzie wyglądał makijaż wykonany z użyciem konkretnych kosmetyków, i w ten sposób podjąć właściwą decyzję zakupową.

    2. Wyszukiwanie głosowe nie tylko w wyszukiwarce

    Niewielki ekran urządzeń mobilnych sprawia, że wielu konsumentów rezygnuje z transakcji mobile commerce na korzyść urządzeń lepiej przystosowanych do e-commerce - laptopów i komputerów stacjonarnych. Właściciele sklepów internetowych, chcąc zmienić ten trend, w 2020 roku zainwestują w wyszukiwanie głosowe. W ten sposób użytkownik będzie mógł wybrać na przykład: rozmiar produktu czy jego kolor, a także dodać produkt do koszyka. W ten sposób właściciele sklepów online chcą ograniczyć tzw. porzucone koszyki oraz zmniejszyć współczynnik odrzuceń.

    3. Wykorzystanie sztucznej inteligencji

    Niektórzy eksperci od rynku m-commerce uważają, że rok 2020 będzie stał pod znakiem sztucznej inteligencji (AI). Już teraz sztuczna inteligencja może tłumaczyć rozmowy na czacie, a także poprawiać jakość zdjęć. Zakładamy, że w najbliższym czasie sztuczna inteligencja na platformie Marketplace Facebooka podpowie sprzedającym zakres ceny dla danego produktu, a także automatycznie doda go do określonej kategorii. Możliwe, że w niedalekiej przyszłości będziemy mogli także wykonać zdjęcie interesującego nas produktu, a sztuczna inteligencja na podstawie zdjęcia wyświetli podobne akcesoria w sprzedaży, które mogą nas zainteresować.

    4. Wielokanałowość rośnie w siłę

    Badania pokazują, że w 2019 roku aż 73% konsumentów korzystało w trakcie zakupów z różnych kanałów sprzedaży (online i offline). Dlatego też prognozy zakładają, że omnichannel będzie jednym ze wciąż rozwijających się trendów w mobile commerce w 2020 roku. Właściciele sklepów, według prognoz, będą inwestować w technologie, które łączą różne kanały, gwarantując spójne wrażenia zakupowe. Jeśli i Ty chcesz wyprzedzić konkurencję, software house Exaco stworzy dla Ciebie aplikację mobilną, którą zintegrujesz z innymi kanałami sprzedaży.

    5. Mobilne płatności w sklepach stacjonarnych

    Powiązany z omnichannel trend opiera się na mobilnych płatnościach dokonywanych w sklepach stacjonarnych. By wyeliminować problem długich kolejek do kasy, właściciele sklepów wielkopowierzchniowych z różnych branż, w tym z branży retail, będą inwestować w rozwiązania pozwalające na szybką, mobilną płatność poprzez serwisy PayPal lub Shopify, a także technologię NFC. By zapłacić za zakupy, wystarczy przyłożyć telefon obsługujący łączność NFC do specjalnego terminala płatniczego.

    6. Flutter - nowe narzędzie do tworzenia aplikacji mobilnych

    Coraz więcej sklepów stacjonarnych i internetowych decyduje się na wdrożenie:

    • PWA - Progressive Web App,
    • własnej aplikacji mobilnej.

    Do tworzenia aplikacji w m-commerce programiści wykorzystują różnorodne technologie. Jednym z nowych narzędzi, które pozwala na tworzenie aplikacji mobilnych na urządzenia z systemem Android oraz iOS, jest Flutter. Takie rozwiązanie programistyczne, wprowadzone na rynek przez Google, umożliwia tańsze i szybsze tworzenie natywnych aplikacji. Tworząc oprogramowanie retail, można stosować zarówno opcje z SDK Fluttera, jak i rozwiązania oferowane przez iOS oraz Android. W ten sposób więcej firm będzie mogło zdecydować się na aplikacje na oba systemy, ponieważ inwestycja pochłonie mniej środków finansowych. W ten sposób mogą wpłynąć na wzrost liczby transakcji w kanale mobile commerce.

    7. Wzrost popularności chatbotów

    Komunikacja z klientem za pośrednictwem chatbotów? To już się dzieje, jednak w 2020 roku ich popularność ma wzrosnąć jeszcze bardziej. Według badań w 2020 roku 85% kontaktów z klientami zostanie obsłużone bez udziału człowieka. W m-commerce chatboty mają odpowiadać także za przesyłanie ofert dopasowanych do potrzeb i oczekiwań użytkownika, przypomnień oraz powiadomień. Chatboty mają być wykorzystywane równocześnie z komunikacją mailową albo zamiast niej. Rozwiązania te są krokiem w kierunku usatysfakcjonowania młodych użytkowników, zwłaszcza tych z pokolenia Millenialsów, którzy preferują komunikację za pomocą komunikatorów.

    Wyprzedź trendy w m-commcerce!

    Jeśli chcesz utrzymać popularność wśród użytkowników lub pozyskać nowych klientów, musisz podążać za trendami w mobile commerce. W ten sposób wyprzedzisz konkurencję i zapewnisz konsumentom rozwiązania i nowoczesne technologie, których oczekują. Postaw na współpracę z Exaco. Nasi programiści wdrożą w życie wszystkie Twoje pomysły, a ponadto zaskoczą Cię nowymi rozwiązaniami. Zapraszamy do kontaktu!

    Skontaktuj się z nami

    Exaco Sp. z o.o. ul. Wólczańska 265, 93-035 Łódź
    +48 422 797 567kontakt@exaco.pl

    NIP: 7292705431

    Regon: 101763079

    KRS: 0000500634

    Kapitał zakładowy: 100 000 PLN