1 listopada , 2019
Analityka B2E B2B B2C
5 minutes

Jak aplikacje mobilne mogą pomóc Twojej firmie?

Maciej Krasuski

Każdego dnia przed Tobą i Twoją firmą stawiane są nowe wyzwania. Większości z nich da się rozwiązać w sposób prosty za pomocą narzędzi, które już posiadasz. A co z tymi niestandardowymi? Może się zdarzyć, że pojawi się nowa moda wśród klientów lub konkurencja wprowadzi nowe produkty. Jak przyciągnąć klienta właśnie do nas? I czy aplikacje mobilne mogą w tym pomóc?

Cele reklamowe

Po pierwsze, należy zastanowić się co możesz wykorzystać już teraz. Najczęściej na pierwszy ogień w walce o klienta wystawiana jest reklama. Dzięki niej możemy dotrzeć do odbiorców na wiele sposobów: poprzez gazety, ulotki, telewizję, czy też Internet. Nie wszystkie środki przynoszą natychmiastowe efekty a na dodatek niektóre z nich cechują się wysokim kosztem realizacji. Reklama w telewizji czy też szeroko zakrojona kampania Internetowa pochłoną dużą część Twojego budżetu, a skutki ich działania i tak zostaną rozłożone w czasie.

Aplikacje mobilne a postrzeganie marki i proces zakupowy

Przychodzi pora odpowiedzieć na pytanie: Czego tak naprawdę szukamy? Jeżeli Twoim celem jest dotarcie do konkretnego grona odbiorców, a zarazem chcesz to zrobić w niestandardowy sposób, warto żebyś zainteresował się aplikacjami mobilnymi.

Dlaczego, to właśnie o nich wspominam? Wystarczy się rozejrzeć.

Każdy z nas ma smartfon z jednym z dwóch najpopularniejszych systemów operacyjnych. Nieważne czy jest to urządzenie z Androidem czy iOS-em, korzystamy z nich na co dzień i często nie zauważamy jaki drzemie w nich potencjał. Bardzo ważne jest zrozumienie, że nasi klienci równie często jak my korzystają ze smartfonów. Zastanówmy się, ile razy sięgamy po telefon w ciągu dnia wyszukując aplikacje mobilne do muzyki, map, czy chociażby przeglądając portale społecznościowe.

Wykorzystanie naszych codziennych nawyków jest kluczowe w dotarciu do Twojego klienta.

Aplikacje mobilne kontra strony www

Na co dzień spotykam się z podejściem naszych klientów, że strona firmowa spełnia wszystkie oczekiwania. Firmy często uważają, że odpowiednio zaprojektowana strona www, dostosuje się do każdego urządzenia. Nie zgadzam się z taką opinią. Aplikacje mobilne mają dużą przewagę nad stronami webowymi na ścieżce dotarcia do klienta.

Czemu? Tak jak już wspomniałem, to po telefon sięgamy setki razy w ciągu dnia. Dużo rzadziej wchodzimy na strony Internetowe, a jeżeli już z nich korzystamy to niekoniecznie mamy czas na dłuższy pobyt.

Zachowania użytkownika urządzenia mobilnego

Dla zabieganego klienta cały proces wejścia przez przeglądarkę na stronę firmową oraz znalezienie interesującej go części portalu, by zapoznać się z informacjami o najnowszych promocjach – to zdecydowanie zbyt długo. Aplikacja mobilna znacznie skraca czas przejścia do interesujących nas wiadomości lub funkcjonalności. Dotarcie do ważnych dla klienta promocji może zmniejszyć się z kilku minut do kilku sekund. Widać różnicę, prawda?

Rozwiązuje się także problem z załadowaniem strony co zwykle znacznie wydłuża czas oczekiwania, szczególnie przy wolnym transferze danych. Jak już wspomniałem, dla zabieganego klienta to duża różnica.

Kolejnym mocnym plusem aplikacji mobilnej jest prostota jej używania. Większość wyświetlaczy telefonów mierzy około 5 cali, często praca ze stroną internetową na takim ekranie jest męcząca. Aplikacja może być zaprojektowana tak, by nie tylko nie męczyła odbiorcy, ale także by wykorzystywała w pełni specyfikę użytkowania telefonu. Nie można zapominać, że poza biurem czy domem, to właśnie na urządzeniach mobilnych najbardziej liczy się łatwość użytkowania.

Mobilność i rozmiar urządzenia powodują, że to co sprawdza się na stacjonarnych urządzeniach nie ma praktycznego zastosowania na telefonach.

Podsumowanie

Jak zatem wykorzystać możliwości urządzeń mobilnych? W skrócie, obserwujmy zachowania naszego klienta. Najlepsza forma dotarcia do niego to zaprezentowanie naszego produktu w takim miejscu, by sam do niego wracał. Telefon mamy cały czas przy sobie, niezależnie od pory dnia, czy wykonywanych czynności. Moim zdaniem najlepszym wyborem jest właśnie aplikacja mobilna w telefonie.

To ona setki razy w ciągu dnia pojawi się przed oczami klienta, a powiadomienia będą dodatkowym przypomnieniem o Twoim produkcie i marce.

Chcesz stworzyć aplikację mobilną dla Twojej firmy? Wybierz nasz zespół!

Pomożemy zaprojektować Twój sukces!