Dedykowane oprogramowanie dla Retail – dlaczego warto?

    Klientom sklepów w XXI wieku trzeba zaoferować coś więcej niż tylko szeroki asortyment. W tym celu warto postawić na oprogramowanie retail dla sklepów wielkopowierzchniowych i sieciowych, które pozwala nie tylko przyciągnąć nowych klientów, ale także zarządzać poszczególnymi sklepami w sieci i ich zaopatrzeniem. Jakie aplikacje retail warto wybrać i dlaczego? Czy rozwiązania retail to przyszłość branży, czy może już teraźniejszość?

     

    1. Oprogramowanie retail - spełnij oczekiwania wymagających klientów.
    2. Postępująca digitalizacja w branży retail - to już się dzieje!
    3. Aplikacja mobilna zamiast gazetki reklamowej!
    4. Nowe technologie w służbie handlu detalicznego.
    5. Aplikacje retail - marketing to nie wszystko!
    6. Podążaj za najlepszymi - poznaj aplikacje mobilne sklepów.
    7. Carrefour - najpopularniejsza i najbardziej zaawansowana aplikacja mobilna w branży retail?
    8. Oprogramowanie retail - dlaczego warto?
    9. Jak stworzyć oprogramowanie retail i jakich błędów uniknąć?
    10. FAQ.

    Oprogramowanie retail - spełnij oczekiwania wymagających klientów

    Współczesny konsument jest niecierpliwy i wymagający - chce zrobić zakupy szybko, najlepiej online i z dostawą do domu, dlatego do stacjonarnych supermarketów zagląda coraz rzadziej. Co zrobić, by go przyciągnąć? W tym celu właściciele marketów wielkopowierzchniowych i dyskontów inwestują w oprogramowania dla sklepu - dedykowane aplikacje webowe i mobilne. Dzięki nim mogą realizować wiele zadań, zarówno tych marketingowych, jak i związanych z zarządzaniem sklepem.

    Postępująca digitalizacja w branży retail - to już się dzieje!

    Współcześnie interakcja klienta z marką przebiega zupełnie inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu, gdy dostęp do internetu mieliśmy głównie na urządzeniach stacjonarnych. Obecnie, gdy każdy może surfować w sieci za pomocą smartfona, najczęściej poznaje markę online, a nie w stacjonarnym sklepie. W ten sposób zaciera się granica pomiędzy retail a e-commerce. Tym samym, wskutek digitalizacji, również reklamy zmieniły swoje oblicze - dziś powinny trafiać nie tylko do telewizji, ale najlepiej prosto na ekran telefonu. Taką opcję umożliwia właśnie oprogramowanie retail w postaci aplikacji mobilnej lub webowej. Tzw. powiadomienia push, wyświetlające się na pasku powiadomień, informują konsumenta o promocjach, rabatach czy konkursach, które mogą go zainteresować. W ten sposób powstał nowy kanał komunikacji z klientem. Rozwiązania retail umożliwiają pokonać konkurencję i dotrzeć do klienta szybciej niż inni, przyciągając go w ten sposób i budując długotrwałe relacje. Wszystko dlatego, że oparte na sztucznej inteligencji oprogramowanie retail jest znacznie bardziej skuteczne niż cały sztab specjalistów z zakresu marketingu - działa po prostu szybciej.

    Aplikacja mobilna zamiast gazetki reklamowej!

    Pamiętasz czasy gazetek reklamowych, w których szukało się promocji i rabatów? Dziś powoli zastępują je aplikacje mobilne na smartfony klientów, które pozwalają:

    • zapoznać się z ofertą danego sklepu,
    • skorzystać z rabatów, przeznaczonych dla wszystkich użytkowników lub generowanych indywidualnie.

    Nowe technologie w służbie handlu detalicznego

    Branża retail chłonie nowoczesne technologie niczym gąbka wodę. Dlatego też właśnie w dziedzinie handlu detalicznego eksperci z zakresu marketingu chętnie korzystają z takich rozwiązań, jak Internet of Things (IoT - Internet rzeczy). Inwestycje te są nieuniknione - branża retail, sprzedająca w sklepach stacjonarnych, musi konkurować z prężnie rozwijającym się handlem e-commerce.

    Badania dotyczące Internetu rzeczy zakładają, że do 2021 roku:

    • 65% sklepów detalicznych chce zapewnić klientom dostawę produktów do domu, firmy, a nawet zaparkowanego auta,
    • 80% sklepów będzie w stanie spersonalizować oferty, rozpoznając obecność danej osoby w sklepie,
    • 87% sklepów detalicznych wdroży mPOS, czyli mobilne urządzenia kasowe, pozwalające dokonać płatności kartami debetowymi i kredytowymi.

    Jednym z rozwiązań Internetu rzeczy jest tzw. beacon, czyli urządzenie, które po umieszczeniu go w sklepie komunikuje się ze smartfonami znajdującymi się w pobliżu. W ten sposób można oferować rabaty i kupony na produkty, w pobliżu których znajduje się konkretny klient (z pewnością wówczas chętniej z nich skorzysta). Jeśli konsument otworzy aplikację w sklepie i znajdzie się w pobliżu regału z akcesoriami do makijażu, z których kiedyś już skorzystał, aplikacja mu o tym przypomni. Urządzenia Internetu rzeczy ułatwiają także znalezienie w sklepie interesujących nas produktów. Co więcej, beacon'y komunikują się także z tymi osobami, które znajdują się nie tylko w samym sklepie, ale także w pobliżu niego, zachęcając w ten sposób do wejścia. Eksperci uważają, że marketing z zastosowaniem beacon'ów będzie obejmował coraz więcej sektorów i dziedzin naszego życia, dlatego przedsiębiorcy z branży retail już teraz powinni zainwestować w tego typu marketing, by być szybszym od konkurencji. Co więcej, okazuje się, że klienci, którzy otrzymują spersonalizowane oferty, są bardziej lojalni i wydają większe sumy w danym sklepie.

    Wśród nowoczesnych technologii funkcjonujących w świecie retail warto także wyróżnić technologię M2M (machine to machine), która pozwala na wymianę informacji pomiędzy maszynami. W ten sposób obsługiwane są systemy monitoringu, co również można wykorzystać w sklepie wielkopowierzchniowym z branży retail.

    Aplikacje retail - marketing to nie wszystko!

    Tworzenie aplikacji webowych i mobilnych dla branży retail przynosi korzyści nie tylko w działaniach marketingowych. Oprogramowanie retail to także znakomite narzędzie do zarządzania wewnętrznymi procesami w sklepach danej marki. W jaki sposób? Poprzez zaprojektowanie wewnętrznej platformy, np. systemu do zarządzania:

    • cenami,
    • opisami produktów,
    • promocjami, rabatami,
    • zasadami zwrotów

    we wszystkich kanałach sprzedaży, i to zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. W jaki sposób połączyć oba kanały sprzedaży? Można:

    • wykorzystać kanał e-commerce do sprzedaży tych towarów, które nie sprzedały się w sklepach stacjonarnych,
    • dokonać relokacji produktów - jeśli w jednym sklepie konkretny towar sprzedaje się słabo, a w innym go brakuje, można za pomocą narzędzia zlecić transport towaru między punktami sprzedaży,
    • zarządzać towarami ze sklepu centralnego i ich wysyłką do punktów sprzedaży oraz kanału e-commerce,
    • mieć stały dostęp do analiz i raportów, dzięki czemu łatwiej jest zarządzać siecią rozproszonych sklepów poprzez:
      • wysyłanie na platformie informacji o zamianie cen,
      • zbieranie informacji o efektywności pracy poszczególnych sprzedawców (na podstawie której otrzymują premię).

    Podążaj za najlepszymi - poznaj aplikacje mobilne sklepów

    Większość sklepów wielkopowierzchniowych z branży retail oraz dyskontów funkcjonujących w Polsce zainwestowało we własne aplikacje mobilne, które różnią się jednak zakresem wykorzystania nowoczesnych technologii. Jedni zdecydowali się jedynie przenieść do technologii mobilnej gazetki promocyjne, a inni postawili nawet na możliwość samodzielnego skanowania produktów i uregulowania płatności. Które ze sklepów oferuje swoje aplikacje mobilne na systemy iOS i Android?

    • Lidl i Biedronka,
    • Auchan i Tesco,
    • Intermarche, Polo Market i Delikatesy Centrum,
    • Żabka i Aldi,
    • Netto i Kaufland,
    • Piotr i Paweł,
    • Carrefour.

    Carrefour - najpopularniejsza i najbardziej zaawansowana aplikacja mobilna w branży retail?

    Stworzona przez software house Exaco aplikacja mobilna Mój Carrefour, wg badania Genius/PBI przeprowadzonego w marcu tego roku, była liderem popularności wśród rozwiązań i aplikacji w branży retail, a skorzystało z niej 960 tys. osób. Na duże zainteresowanie aplikacji może wpływać nowoczesna funkcjonalność Scan&Go pozwalająca na samodzielne skanowanie produktów i opłacenie zakupów bez konieczności stania w kolejce do kasy. Jakie elementy znalazły się jeszcze w aplikacji retail Carrefoura? Przede wszystkim:

    • czytnik cen,
    • możliwość tworzenia własnej listy zakupów,
    • kupony rabatowe, które można aktywować samodzielnie,
    • program lojalnościowy - kartę (Seniora lub Rodzinka) z kodem kreskowym i spersonalizowaną ofertę bazującą na doświadczeniach użytkownika,
    • powiadomienia push o rabatach i promocjach.

    Wraz z aplikacją mobilną nasz zespół zaprojektował także aplikację webową, która umożliwia zrobienie zakupów, zapoznanie się z gazetkami promocyjnymi oraz skorzystanie z programu lojalnościowego.

    Oprogramowanie retail - dlaczego warto?

    Digitalizacja w sektorze retail stała się faktem, a firmy z rynku usług detalicznych, że dzięki rozwiązaniom IT mogą osiągnąć wiele celów. Jakie korzyści i atuty wiążą się z inwestycją w mobilne i webowe aplikacje dedykowane i oprogramowania dla sklepu wielkoformatowego? Przede wszystkim pozwalają na:

    • sprawne i nowoczesne zarządzanie asortymentem w sklepach położonych w różnych rejonach,
    • dostęp do rozmaitych raportów i analiz,
    • wdrożenie omnichannel, czyli połączenie różnych kanałów sprzedaży - stacjonarnego, a także mobilnego i e-commerce,
    • pomiar efektywności i skuteczności działań marketingowych,
    • automatyzację działań marketingowych (w tym planowanie ścieżki zakupowej klienta - customer journey,
    • dokładne poznanie odbiorcy i jego preferencji zakupowych,
    • przyciągnięcie nowych odbiorców,
    • wzrost świadomości marki,
    • zwiększenie wydajności (aplikacja mobilna, wykorzystująca sztuczną inteligencję, działa znacznie szybciej nawet od całego zespołu marketingowego),
    • wzrost efektywności działań zespołu marketingowego (niektóre procesy wykonuje za nich oprogramowanie retail),
    • tworzenie spersonalizowanej oferty dla konkretnego użytkownika,
    • dotarcie do konsumentów w sposób nowoczesny i dostosowany do ich oczekiwań,
    • lepszy przepływ informacji i szybszą wymianę danych,
    • stworzenie spójnych wrażeń zakupowych klienta w sklepie stacjonarnym, aplikacji mobilnej i sklepie online,
    • informowanie klientów o dostępności towarów,
    • efektywną i wydajną logistykę towarów,

    Jak widać, lista korzyści i usprawnień jest długa, a na jej końcu znajduje się wzrost zysków!

    Jak stworzyć oprogramowanie retail i jakich błędów uniknąć?

    Tworzenie aplikacji webowych i mobilnych to czasochłonne zadanie, które wymaga doświadczenia, wiedzy i wielokrotnych testów. Programiści skutecznie pracują nad tym, by uniknąć błędów w oprogramowaniach retail. Jakie elementy mogą sprawić, że użytkownicy nie będą chcieli korzystać z aplikacji retail? Przede wszystkim:

    • zbyt wolne działanie,
    • brak aktualizacji i uzupełniania aplikacji o nowe funkcje,
    • problem z migracją danych pomiędzy starszymi i nowszymi wersjami oprogramowania retail.

    Decydując się na oprogramowanie retail, trzeba mieć na uwadze, że użytkownik internetu jest bardzo niecierpliwy - jeżeli aplikacja webowa czy mobilna będzie zawierała błędy lub działała wolno, z pewnością z niej zrezygnuje i w przyszłości trudno będzie go przekonać do powrotu. Dlatego też już na samym początku warto poszukać sprawdzonych programistów specjalizujących się w tworzeniu aplikacji mobilnych i webowych dla branży retail, którzy mają doświadczenie w dziedzinie handlu detalicznego i wiedzą, jak wykorzystać nowoczesne technologie w służbie branży retail, by przyciągnąć klientów. Jeśli zależy Ci, by postawić na omnichannel, Internet rzeczy i aplikację mobilną dla sieci sklepów, zapraszamy do kontaktu.

    FAQ

    1. Czy muszę inwestować w aplikację dla branży retail?

      Postępująca digitalizacja sprawia, że dzisiaj niemal każda sieć sklepów dysponuje własną aplikacją mobilną. Dlatego też inwestycja w oprogramowanie retail jest nieunikniona, jeśli chcemy konkurować na rynku.

    2. Jakie cele pomaga osiągnąć aplikacja retail?

      Aplikacja retail może służyć zarówno do prowadzenia komunikacji marketingowej z klientami, jak i do zarządzania siecią sklepów zlokalizowanych w całej Polsce.

    3. Dlaczego warto postawić na rozwiązania retail?

      Ponieważ pozwalają przyspieszyć i zautomatyzować pracę, a także wykorzystać nowe technologie, łącznie ze sztuczną inteligencją. Inwestując w aplikacje webowe, mobilne lub Progressive Web Application, zyskujesz także kolejny kanał do komunikacji marketingowej, docierający prosto do klienta w odpowiednim czasie.

    4. Jak stworzyć aplikację dla branży retail?

      Branża IT przygotowuje zarówno gotowe rozwiązania retail dla sklepów wielkopowierzchniowych, jak i aplikacje dedykowane, projektowane na konkretne zamówienie. Jeśli i Ty chcesz zaoferować klientom dostęp do nowoczesnych technologii, to również powinieneś postawić na wsparcie ekspertów.

    5. Uniwersalna czy dedykowana aplikacja retail - którą wybrać?

      Jeśli szukasz rozwiązania retail, które spełni wszystkie Twoje oczekiwania i będzie indywidualnie dostosowane do Twoich oczekiwań, to najlepsza będzie inwestycja w aplikację dedykowaną. Wówczas będziesz mógł, we współpracy z programistami, decydować o tym, jakie funkcjonalności wprowadzisz, wybierając tylko takie, z których będziesz korzystał Ty sam, Twój zespół bądź klienci.

    Skontaktuj się z nami

    Exaco Sp. z o.o. ul. Wólczańska 265, 93-035 Łódź
    +48 422 797 567kontakt@exaco.pl

    NIP: 7292705431

    Regon: 101763079

    KRS: 0000500634

    Kapitał zakładowy: 100 000 PLN