Jak aplikacja m-commerce wpływa na sprzedaż?

    Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż nie tylko w internecie, ale także w punktach stacjonarnych? Dowiedz się, jak m-commerce wpływa na sprzedaż, i skorzystaj z korzyści, które niesie ze sobą rynek zakupów mobilnych. W jakim celu tworzy się oprogramowanie retail, co możesz dzięki niemu zyskać i czy m-commerce to teraźniejszość, czy przyszłość sprzedaży we współczesnym świecie?

    1. M-commerce - co to jest?
    2. Garść statystyk o aplikacjach i rynku m-commerce
    3. Korzyści z zastosowania aplikacji m-commerce - nie tylko w sprzedaży online
    4. Jak wypromować aplikację mobilną?
    5. Aplikacja m-commerce - ile to kosztuje?

    M-commerce - co to jest?

    M-commerce to tak naprawdę segment e-commerce, czyli handlu online, realizowanego w internecie. Istotną różnicą jest jednak urządzenie, z którego korzysta użytkownik - za m-commerce uważa się tę formę handlu mobilnego, w której transakcja następuje za pośrednictwem urządzenia mobilnego, najczęściej telefonu komórkowego, rzadziej tabletu. Za sprzedażą m-commerce i inwestycją w specjalną aplikację dla tego typu transakcji przemawia wiele korzyści i zalet. Jakich?

    Garść statystyk o aplikacjach i rynku m-commerce

    Według najnowszych badań aż 73% właścicieli i menadżerów sklepów uważa, że kanał m-commerce zwiększa sprzedaż. Ponad 75% respondentów uważa, że aplikacja m-commerce to także właściwy sposób do wypromowania swojego biznesu. Szacuj się, że co 4 osoba, która przegląda gazetkę reklamową na urządzeniu mobilnym, w krótkim czasie pojawi się w stacjonarnym sklepie. Już w 2018 roku 30% klientów zapoznawało się z ofertą sklepu za pośrednictwem kanału mobilnego, a liczby te stale rosną ze względu na to, że dziś niemal każdy nosi w ręku smartfon i za jego pośrednictwem stale komunikuje się ze światem.

    Korzyści z zastosowania aplikacji m-commerce - nie tylko w sprzedaży online

    Okazuje się, że aplikacja m-commerce stworzona przez programistów dla klientów konkretnego sklepu przynosi korzyści nie tylko w sprzedaży online. Wiele osób, które zapoznaje się z ofertą na telefonie, następnie przychodzi do sklepu stacjonarnego, by obejrzeć produkt lub dokonać zakupu. Konwersja w tym przypadku wynosi 24%, co daje dobry wynik, zwłaszcza że koszt wprowadzenia oferty do aplikacji nie jest wielki (w przeciwieństwie do uruchomienia samej aplikacji). Jak m-commerce wpływa na sprzedaż w sklepie? Oprogramowanie retail w formie aplikacji m-commerce to także możliwość:

    • dotarcia do szerokiej grupy klientów, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na aplikacje na system Android oraz iOS,
    • indywidualizowania oferty dla konkretnego klienta,
    • wyświetlania powiadomień PUSH na ekranie urządzenia użytkownika - dzięki nim użytkownik poznaje aktualne promocje i jest zachęcony do aktywności, a klient “przypomina o sobie”,
    • wykorzystania nowoczesnych technologii, z zakresu internetu rzeczy, i połączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej oraz internetowej,
    • sfinalizowania transakcji w każdym miejscu i czasie,
    • skutecznej komunikacji z klientem,
    • zamawiania towarów przez internet i darmowego odbioru zamówienia w sklepie stacjonarnym,
    • wdrożenie omnichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej.

    Jak wypromować aplikację mobilną?

    Chcesz stworzyć aplikację do handlu m-commerce, ale obawiasz się, że klienci nie będą o niej wiedzieć? Warto wcześniej zweryfikować możliwości reklamy. Obecnie w internecie jest ich sporo - od systemu reklamowego Google Ads, przez reklamy w innych darmowych aplikacjach aż po zaproszenia do instalacji aplikacji wyświetlane w mediach społecznościowych. Ciekawym rozwiązaniem jest też współpraca z blogerami i influencerami. Taniej można promować aplikację na swojej stronie internetowej lub poprzez newslettery mailowe czy wiadomości SMS.

    Aplikacja m-commerce - ile to kosztuje?

    W zależności od tego, czy wybierzesz aplikację mobilną, czy internetową, koszt jej wdrożenia będzie różny. Zależy od wykorzystywanych technologii, stopnia zaawansowania rozwiązań, ich liczby oraz wielu innych czynników. Jeśli chcesz postawić na własną aplikację dla sklepu wielkopowierzchniowego, zapraszamy do kontaktu. Jako software house specjalizujemy się w tworzeniu aplikacji szytych na miarę potrzeb klienta, które zwiększają sprzedaż poprzez stałą komunikację z klientem i możliwość atrakcyjnego zaprezentowania oferty. Zapraszamy do kontaktu.

    Skontaktuj się z nami

    Exaco Sp. z o.o. ul. Wólczańska 265, 93-035 Łódź
    +48 422 797 567kontakt@exaco.pl

    NIP: 7292705431

    Regon: 101763079

    KRS: 0000500634

    Kapitał zakładowy: 100 000 PLN