Aplikacja M-commerce - co to jest?
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż nie tylko w Internecie, ale także w punktach stacjonarnych? Dowiedz się, jak m-commerce wpływa na sprzedaż, i skorzystaj z korzyści, które niesie ze sobą rynek zakupów mobilnych. W jakim celu tworzy się oprogramowanie retail, co możesz dzięki niemu zyskać i czy mobile commerce to teraźniejszość, czy przyszłość sprzedaży we współczesnym świecie?
M-commerce to tak naprawdę segment e-commerce, czyli handlu online, realizowanego w Internecie. Istotną różnicą jest jednak urządzenie, z którego korzysta użytkownik - za m-commerce uważa się tę formę handlu mobilnego, w której transakcja następuje za pośrednictwem urządzenia mobilnego, najczęściej telefonu komórkowego, rzadziej tabletu. Za inwestycją w specjalną aplikację dla tego typu transakcji przemawia wiele korzyści i zalet. Jakich?
Garść statystyk o aplikacjach i rynku m-commerce
Według najnowszych badań aż 73% właścicieli i menadżerów sklepów uważa, że kanał m-commerce zwiększa sprzedaż. Ponad 75% respondentów uważa, że aplikacja m-commerce to także właściwy sposób do wypromowania swojego biznesu. Szacuje się, że co 4 osoba, która przegląda gazetkę reklamową na urządzeniu mobilnym, w krótkim czasie pojawi się w stacjonarnym sklepie. Już w 2018 roku 30% klientów zapoznawało się z ofertą sklepu za pośrednictwem kanału mobilnego, a liczby te stale rosną ze względu na to, że dziś niemal każdy nosi w ręku smartfon i za jego pośrednictwem stale komunikuje się ze światem.
Korzyści z zastosowania aplikacji m-commerce
Okazuje się, że aplikacja m-commerce stworzona przez programistów dla klientów konkretnego sklepu przynosi korzyści nie tylko w sprzedaży online. Wiele osób, które zapoznaje się z ofertą na telefonie, następnie przychodzi do sklepu stacjonarnego, by obejrzeć produkt lub dokonać zakupu. Konwersja w tym przypadku wynosi 24%, co daje dobry wynik. Dodatkowo, koszt wprowadzenia oferty do aplikacji nie jest wielki. Jak m-commerce wpływa na sprzedaż w sklepie?
Oprogramowanie retail w formie aplikacji m-commerce to także możliwość:
- dotarcia do szerokiej grupy klientów, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na aplikacje na system Android oraz iOS,
- indywidualizowania oferty dla konkretnego klienta,
- wyświetlania powiadomień PUSH na ekranie urządzenia użytkownika - dzięki nim użytkownik poznaje aktualne promocje i jest zachęcony do aktywności, a klient “przypomina o sobie”,
- wykorzystania nowoczesnych technologii, z zakresu Internetu rzeczy i połączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej oraz internetowej,
- sfinalizowania transakcji w każdym miejscu i czasie,
- skutecznej komunikacji z klientem,
- zamawiania towarów przez Internet i darmowego odbioru zamówienia w sklepie stacjonarnym,
- wdrożenie omnichannel, czyli sprzedaży wielokanałowej.
Jak wypromować aplikację mobilną?
Chcesz stworzyć aplikację do handlu m-commerce, ale obawiasz się, że klienci nie będą o niej wiedzieć? Warto wcześniej zweryfikować możliwości reklamy. Obecnie w Internecie jest ich sporo - od systemu reklamowego Google Ads, przez reklamy w innych darmowych aplikacjach aż po zaproszenia do instalacji aplikacji wyświetlane w mediach społecznościowych. Ciekawym rozwiązaniem jest też współpraca z blogerami i influencerami. Taniej można promować aplikację na swojej stronie internetowej lub poprzez newslettery mailowe czy wiadomości SMS.