Digitalizacja

Ewolucja procesów

Digitalizacja to nie tylko oprogramowanie - to cyfrowa transformacja, która niesie za sobą nowe wyzwania dla organizacji, jak i długoterminowe korzyści.

Analiza

Analizujemy i opisujemy procesy, które mamy digtializować

Detale

Przykładamy dużą uwagę do szczegółów w digitalizowanych obszarach

Wynik

Całość naszych prac prowadzi do realizacji celu biznesowego firmy

Lepiej zaplanować niż żałować

Digitalizacja jako game changer?

Digitalizacja stała się motorem napędowym we wszystkich dziedzinach biznesu. Firmy szukające sposobów na zmniejszenie kosztów oraz wyższe marże korzystają z technologii wszędzie gdzie to tylko możliwe. Branże, które do tej pory nie kojarzyły się nam w najmniejszym stopniu z cyfryzacją, sięgają po rozwiązania wpływające na produktywność i usprawnienie wewnętrznych procesów

Dzięki digitalizacji rozproszone wcześniej analogowe dane stają się dostępne dla wszystkich w organizacji, co często zmienia sposób ich funkcjonowania. Dlatego podejmując decyzję o wprowadzeniu cyfrowych rozwiązań, ważne jest, aby dostosować strategię firmy do nowych narzędzi, aby w pełni wykorzystać potencjał zmian.

W jakich obszarach digitalizacja wprowadza najwięcej zmian?

Decydując się na zastosowanie nowych narzędzi IT, wpływamy na wewnętrzne procesy firmy, a jej dotychczasowy model biznesowy może (i najczęściej powinien) ulec zmianie. To, jak dalekie będą zmiany, zależy od branży, jak i zasobów firmy. Zmianie może również ulec dotychczasowa współpraca między współdziałającymi firmami. Digitalizacja pozwala wdrożyć nowe formy relacji z rynkiem, klientami i pracownikami. 

Obecnie, właściwie każda firma, aby skutecznie walczyć z konkurencją, musi wykorzystywać potencjał technologii. Digitalizacja staje się koniecznością, bez względu na to, czym zajmuje się firma. Cyfrowa rewolucja obejmuje najróżniejsze procesy, dlatego istotne jest, aby zmiana narzędzi szła w parze ze zmianą dotychczasowej strategii.

Jak digitalizacja wpływa na firmy? 

Digitalizacja zmienia funkcjonowanie firm jak i to, jak ich klienci wchodzą z nimi w interakcję. Dostęp do usług staje się łatwiejszy, również na poziomie globalnym. Sprawia to, że w wielu przypadkach, pod wpływem digitalizacji zmieniają się całe branże, a ich definicje zaczynają się zacierać - powstają zupełnie nowe firmy. Bariery wejścia stają się coraz niższe, a to sprzyja pojawieniu się kolejnych firm, które napędzają dalsze innowacje.

Klienci przyzwyczaili się już do wygodnego dostępu do towarów i usług oraz informacji na ich temat, które mogą znaleźć w sieci. Klienci korzystający z nowych technologii dostarczają firmą cenne dane. Nawet w momencie, w którym nie korzystają z oferty firmy, a tylko wyszukują danych na jej temat w sieci, generują zapytania i ruch, który można obserwować i wyciągnąć z obserwacji konkretne wnioski. Dane zbierane w ten sposób, jak i te, których dostarczają nam użytkownicy aplikacji i serwisów (historia zakupów i koszyki, dane geograficzne i metryczkowe), pozwalają lepiej poznać klientów, ich nawyki i zachowania, a na tej podstawie planować i podejmować lepsze decyzje. Digitalizacja wpływa w dużym stopniu na działy sprzedaży i marketingu, nawet wtedy kiedy nie dotyczy ich bezpośrednio. 

Firmy niejako zmuszone są do wprowadzania nowych rozwiązań cyfrowych, aby nie dać prześcignąć się konkurencji. Technologia mobilna jest dziś  ogólnodostępna, powszechna - narzędza oparte o nią pozwalają zwiększyć produktywność, zmniejszać koszty, wpływając przy tym pozytywnie na poziom obsługi klienta. 

Wszędzie tam, gdzie digitalizacja pozwala na kontakt z klientem, umożliwia też zbieranie cennych danych na jego temat. Niesie to za sobą ogromne korzyści dla firm, jak ich samych klientów, którzy stawiani w centrum, każdego dnia otrzymują coraz lepsze produkty i usługi odpowiadające dokładnie ich potrzebą. 

Digitalizacja to też krótsze łańcuchy dostaw i prostsze ścieżki zakupowe. Firmy generując nowe przychody,  dostarczają dodatkową wartość dla klienta i organizacji. Zmienia się proces obsługi klienta, która poprawia się wraz ze wzrostem kompetencji pracowników i szerzenie kultury cyfrowej. Gromadzone dane pozwalają  na ich późniejszą analizę, a ta staje się podstawą procesów decyzyjnych. W wielu przypadkach same produkty i usługi zostają sprowadzone do postaci cyfrowej, co jeszcze bardziej zwiększa wydajność i konkurencyjność firmy.

Brak strategii digitalizacji w firmie naraża ją w krótkiej perspektywie na poniesienie strat, a jeśli zmiany zostają wprowadzone nagle, bez właściwego planu, możemy mieć do czynienia z dodatkowymi problemami. Często powtarzalne usługi tracą na jakości w trakcie przejścia ze wcześniejszego, analogowego procesu. Niektóre formy promocji nie przynoszą zadowalających rezultatów, kiedy nie nadążają za zmianami -  a to może skutkować negatywnymi opiniami czy większą liczbą reklamacji. Implementacja nowej technologii bez jej właściwego dostosowania do obecnie wykorzystywanych narzędzi może uczynić je przestarzałymi, a w konsekwencji cierpi na tym praca wszystkich zespołów.

Jeśli pragniesz w pełni wykorzystać profity płynące z digitalizacji, pamiętaj o konieczności stworzenia cyfrowej strategii. Digitalizacja to nie tylko oprogramowanie - to cyfrowa transformacja, która niesie za sobą nowe wyzwania dla organizacji, jak i długoterminowe korzyści.

Nasi klienci o nas

Kilka słów o nas od klienta o projekcie rozliczeniowym

Solidni i dokładni

W trakcie współpracy Exaco stworzyło dla nas oprogramowanie webowe, dla potrzeb zespołu zajmującego się kontrolą rozliczeń hurtowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i chcemy polecić Exaco jako rzetelnego i solidnego wykonawcę.

Wojciech Furman

Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o.

Zobacz także inne nasze kompetencje

Przekonaj się co możemy zrobić także dla Ciebie

Zobacz więcej
Zaplanujmy razem Twój sukces

Pomożemy, bez różnicy, czy masz opracowany plan nowego projektu, czy tylko pomysł

Wyceń projekt